Haslum i media - Omtalen i media har enorme verdier.

Den nye målingen gjennomført av Sponsor Insight for Norsk Topphåndball, viser at vi ikke bare er best på banen, men også gir våre samarbeidspartnere den største verdien tilbake i form av omtale i media. Når vår største profil, Erlend Mamelund, har klart flest artikler av herrespillerene i vår hjemlige serie, er det ingen tvil om at Haslum HK gir våre sponsorer god eksponering.

Skrevet av NTH

I perioden Juli 2010 – Februar 2011 er omtalen Haslum HK har fått i mediene verdsatt til svimlende 56 millioner. Undersøkelsen som er utført av Sponsor Insight tar utgangspunkt i 925 TV, radio, print og internettmedier. Når vi vet at det finnes klubber som har flere artikler i lokalpressen enn hva Haslum har, tyder dette på at vi har større og flere artikler i nasjonale medier.

Når vi 30.mars tar imot ØIF Arendal til TV-sendt hjemmekamp fra Nadderudhallen, har TV2 sendt 5 Haslum-kamper i årets sesong. Disse er sett av flere hundretusen personer over hele landet. 3 av kampene har vært sendt fra Nadderudhallen, 1 fra Terningen arena på Elverum og 1 fra Oslo Spektrum(cup-finalen). Enda har ikke sluttspillet startet, og det kan fort bli både 2 og 3 kamper til før sommeren setter inn.

Det er også gjort en undersøkelse på hvilke profiler som er mest omtalt. Fra juli 2010-februar 2011 har det vært 1413 omtaler av Erlend Mamelund. Dette er hele 550 flere treff enn nr 2 på lista, Espen Lie Hansen. I tillegg har vi både Einar Sand Koren og Kent Robin Tønnesen på topp-10 lista. «Dette tyder på at vi klarer å vise frem våre profiler, og samtidig jobber bevisst med å skape nye profiler», sier Tarjei Sundal i Haslum HK.

Den siden du nå leser, www.haslumhk.no, er ikke tatt med i beregningen for tallene, og kommer i tillegg. Her blir det lagt ut artikler og informasjon daglig, og siden har godt besøk. I tillegg har vi selvfølgelig facebookside, som linker leserne inn på vår hjemmeside og andre artikler om Haslum HK.

«Hvis du ønsker å være med under Haslum-paraplyen som samarbeidspartner, er vi sikre på at du vil få valuta for ressursene du bidrar med.» avslutter Tarjei.